Translate

2 ago 2021

PALAU dels MARAU-CASA SANTOJA

 OLLERIA, és un municipi de la ComunitatValenciana, situat al sud de la província de Valencia i a la comarca de la Vall d'Albaida.

OLLERIA, es un municipio de la Comunidad Valenciana, situado al sur de la provincia de Valencia y en la comarca de la Vall de Albaida.

El Palau dels Marau, també conegut com la casa Santoja, és un edifici históric de la ciutat. La construcció data d'inicis del segle XVIII, amb clar estil de casa senyorial de l'época destinada als Marau, menbres de la burgesia liberal valenciana. Amb el pas del temps, i a causa d'un terratrémol, es va anar reconstruint, algunes de les seves dependències van ser oficines i també dipósits d'una fàbrica vidriera. En el seu interior s'hi conserven pintures murals amb simbología maçònica, entre d'altres elements d'interès cultural.

El Palau dels Marau, también conocido como la casa Santoja, es un edificio histórico de la ciudad. La construcción data de inicios del siglo XVIII, con el estilo clásico señorial de la época, destinado a los Marau, miembros de la burguesía liberal valenciana. Con el paso del tiempo y a raíz de un terremoto, se fue reconstruyendo, algunas de sus dependencias se destinaron a oficinas y también a depósito de una fábrica de vidrio. En su interior se conservan pinturas con símbolo masónico, entre otros elementos culturales.

Aquests cinc punts son editats per la biblioteca Pública d'Ollería, no sabem el temps que fa que son editats, ni sabem quants n'hi ha. Com podeu veure son fragments de frescos que hi ha al Palau, al·legoríes de la Música, la Pau, la Justícia, l'Astronomía i la Poesía. 


Aquest últim és d'una edició diferent, ja sigui pel color i també pel tamany, ja que és més petit.

Estos cinco marcapáginas, fuero editados por la Biblioteca Pública de Ollería, no sabemos el tiempo que tienen y tampoco cuantos hay publicados. Como podéis ver son fragmentos de algunos frescos que hay en el Palau, alegorías de la Música, de la Paz, de la Justicia, de la Astronomía y de la Poesía. 

Este último es de una edición diferente, por el color y por el tamaño ya que es más corto.

4 comentarios:

Justa dijo...

Tengo alguno, pero no sabría decir cuántos.

Qué pena que muchas bibliotecas hayan dejado de publicar marcapáginas, una de ellas la de Lugo.

Abrazos.

Goretti dijo...

Tengo los 4 de arriba.
Saludos

Mª Luisa dijo...

Yo creo que tengo cuatro o cinco, aunque no sé si son los mismos.
Supongo que algunas bibliotecas u otras instituciones, dedicarán los fondos a otras cosas o se los habrán recortado.
Abtazos.

Eduard Casadevall dijo...

És probable que siguin aquests cinc. Són els mateixos que tinc jo.
Una abraçada
Eduard

POST-IT

  Qui no ha posat un Post-it a la seva vida ? Dons també el pots tenir amb punt de llibre. Vet a qui una mostra dels que tenim, n'hi ha ...