Moltes d'aquestes herbes tenen altres aplicacions que no només son les terapèutiques, si no també son bones a la cuina. En medicina es fan pomades, emplastres, infusions, olis, etc... i per la cuina algunes s'utilitzen com a condiment.
Les plantes o herbes medicinals es troben en tot el territori espanyol, però segons la regió on creixin tenen una olor i/o gust diferent. Nosaltres coneixem les mediterrànies, però també al nostre territori son diferents, depenent de si son del litoral, pre litoral o alta muntanya...
Moltes d'elles s'utilitzen per elaborar la famosa Ratafía catalana, una persona que era molt experta en la seva elaboració, sempre deia que si no es collien al lloc de cada any, la ratafía ja no sortiria amb el mateix gust.
Muchas de estas hierbas tienen otras aplicaciones que no son solo las terapéuticas, si no tambien son utilizadas en la cocina. En medicina se hacen pomadas, emplastes, infusiones, aceites, etc... y en la cocina se utilizan como condimento.
La planta o hierbas medicinales se encuentran en todo el territorio español, pero según la región dónde crezcan tienen un olor y/o gusto diferente. Nosotros conocemos las mediterráneas, pero incluso en nuestro territorio son diferentes, según crezcan en el interior o cerca del litoral mediterráneo.
Algunas de ellas se utilizan para elaborar la famosa Ratafía catalana, y una persona que era muy experta en su elaboración, decía que si la recolección de algunas hierbas no se hacía en el lugar habitual suyo, ya decía que la ratafía no iba a tener el mismo gusto...
2 comentarios:
Son súper chulos.
¡Estupendos! Casi llegan hasta aquí los aromas...
Abrazos.
Publicar un comentario