Translate

9 feb 2021

MARCAPÁGINAS DE CUERO / PUNTS DE CUIR

 Crec que mai us he parlat dels punts de llibre que tenim a la col·lecció que son de pell o cuir... Amb un parell d'articles us ensenyarem alguns del que tenim, gairebé tots son regalats per els amics, o bé que han anat de viatge i s'han recordat de nosaltres, o de gent que els tenía i no en feia de res i ens els han donat. Alguns també trobats enmig de llibres de vell... 

Creo que nunca os he hablado de los marcapáginas de cuero que tenemos en la colección. En un par de artículos os mostraremos algunos de los que tenemos, casi todos son regalos de los amigos, de sus viajes o bien que los tenían en casa y no sabían que hacer con ellos. También hay encontrados dentro de libros de viejo.

Un dels que em tinc molt bon record, es el primer que vaig tenir. El Vikingo de Islàndia. Va ser un regal d'una noia que li havia portat el seu germà que va anar a treballar a Islàndia i al saber que jo feia col·lecció me'l va regalar. I l'altre és el del Gauxo que veu mate d'Argentina que me'l va enviar la meva amiga argentina ja fa una bona colla d'anys. 

Dos  de los que más aprecio por ser los primeros en este material que tuve son el Vikingo de Islandia y el Gaucho de Argentina. El Vikingo me lo regaló una chica al que su hermano se lo trajo como souvenir de Islandia y cuando se enteró que yo hacia colección no dudó en regalármelo a mi. El Gaucho vino directamente de Argentina, regalo de mi amiga Viviana. Los dos tienen ya sus "añitos"....

Després en van venir d'altres que es van afegir a la col·lecció que tenia en Domènec i amb tots hem arribat a omplir-ne quatre àlbums. 
Después vinieron otros que se juntaron con la colección que ya tenía Domènec y así de momento hemos llenado cuatro álbumes...

Es nota molt els que son de pell auténtica ja que la seva olor es inconfusible. 
Se nota mucho los que son de piel o cuero auténtico ya que su olor es inconfundible.



Com podeu veure n'hi ha de tota mena i per tots els gustos. Aquest de Besalú és l'últim que ens ha arribat. 
Como podéis ver, hay de toda clase y para todos los gustos. Este de Besalú es el último que nos ha llegado. 
A Igualada hi ha el Museu de la pell i com no la colla castellera Moxiganguers també té el seu punt amb pell.
En Igualada (Barcelona) hay el Museo de la piel y como no la colla castellera Moxiganguers también tiene su marcapáginas en piel.
També a Vic hi ha el Museu de l'Art i la Pell i aquests punts pertanyen a la col·lecció de A. Colomer Munmany, exposada al museu. 
También en Vic (Barcelona) está el Museo del Arte y la Piel  y estos marcapáginas pertenecen a la colección de A. Colomer Munmany expuesta en el museo.


5 comentarios:

JAVIER dijo...

¡¡¡¡¡Te dejas la piel en cada entrada, pero en esta, por partida doble!!!!!
Abrazos.

Justa dijo...

¡Qué cantidad! Los míos no llegan ni a diez.

Si tuviese que elegir me quedaría con el negro, sin duda.

Abrazos.

Mª Luisa dijo...

Yo , como la mayoría son de viajes que han hecho amigos, los tengo en uno de los álbumes de " Lugares", aunque estoy pensando en pasarlos a un álbum específico.
Son preciosos.
Abrazos.

roser dijo...

Molt macos.

Eva Cornelles dijo...

Tots estan mol bé, mires un i un altre i no saps quin t'agrada més.
Felicitats per la col.lecció. Abraçades

TEMA DEL MES - LIBROS-

  Nosaltres avançem l'article sobre el tema del mes, per què s'acosta Sant Jordi i ja sabeu que aquesta diada es la nostra, la diada...