Els drets de la infancia son aquells drets que tenen els infants i adolescents pel sol fet d'haver nascut. Aquests drets són innats, irrenunciables, inalienables i imprescindibles per a tenir una bona infància i, per tant, esdevenen obligatoris.
La primera declaració dels drets de l'infant va ser la Declaració de Ginebra de 1924 i fou redactada per Eglatyne Jebb, fundadora de l'organització Save the Children. L'any 1959 les Nacions Unides van aprovar una Declaració que incloïa 10 principis contemplats en la Declaració Universal de Drets Humans però no era suficient per a protegir els infants perquè no era obligatòria. Després d'anys de negociacions amb governs, líders religiosos, ONGs i altres institucions, el 20 de Novembre de 1989 es va aprovar el text final de la Convenció sobre els Drets de l'infant. La Convenció es va convertir en llei l'any 1990 i fou signada i acceptada per a 20 països.
Com podeu veure a l'any 1979 (deu anys abans que s'aprovesin, Barcelona en la seva 3ª Fira del llbre, va dedicar aquesta série de punts de llibre als drets de l'infant, ja que l'any 1979 es va declarar Any Internacional de l'Infant.
Los derechos de la infancia son aquellos derechos que tienen todos los niños y adolescentes por el mero hecho de haber nacido. Estos derechos son innatos, irrenunciables, inalienables e imprescindibles para tener una buena infancia, y por tanto, se convierten en obligatorios.
La primera declaración de los derechos del niño fue la Declaración de Ginebra en 1924 y fue redactada por Eglatyne Jebb, fundadora de la organización Save the Children. En el año 1959 las Naciones Unidas aprobaron una Declaración que incluía 10 principios contemplados en la Declaración Universal de Derechos Humanos pero no era sufciiente para proteger a los niños por qué no era obligatoria. Después de años de negociaciones con gobiernos, líderes religiosos, ONGs y otras instituciones, el 20 de Noviembre de 1989 se aprobó el texto final de la Convención sobre los derechos de los niños. La Convención se convirtió en ley en 1990 y fue firmada y aceptada por 20 países.
Como podéis ver en el año 1979 (diez años antes de que se aprobaran), Barcelona en el marco de la 3ª Feria del Libro, dedicó esta serie de marcapáginas a estos derechos, ya que el año 1979 fue declarado Año Internacional del Niño.
2 comentarios:
Me parecen muy bonitos, pero lo más interesante es que se haya dedicado ese año a la infancia.
Abrazos.
Muy importantes estos derechos para la protección de la infancia, tanto tiempo olvidada.
Abrazos.
Publicar un comentario