Translate

16 may 2019

UN PUNT, UNA PLOMADA

PLOMADA 
(mismo término en catalán que en castellano)

1 CONSTR/OFIC : Instrument que consisteix en un tros de material pesant disposat a l'extrem d'un cordill, emprat per a comprovar la verticalitat d'algun element, especialment de construcció. 
 1- Constr/Ofic : Instrumento que consiste en un trozo de material pesado dispuesto en un extremo de una cuerda, utilizado para comprobar la verticalidad de algún elemento, especialmente de construcción.

PESC : Conjunt de les peces de material pesant que hom fixa en un ormeig que hagi d'estar submergit, especialment un art.
2 Pesc : Conjunto de las piezas de material pesado que el hombre fija en un aparejo que tenga que estar sumergido, especialmente un anzuelo.

D'aquest aparell que ara ja no es fa servir gaire a la construcció però si a la pesca, hi ha una série de punts de llibre numerats, dibuixats per Pere Folk. Son 12 plomades i si més no curioses ja que cadascuna és diferent, les unes miren cap amunt i les altres cap avall...
De este aparejo que ahora casi no se utiliza en la construcción pero si en la pesca, hay una serie de marcapáginas numerados, dibujados por Pere Folk. Son 12 plomadas un tanto curiosas ya que cada una es diferente, unas miran hacia arriba y las otras hacia abajo.



Us he dit que son 12 ja que venen numerades pel darrera, ens falta una que és la nº 4.
Os he comentado que son 12 ya que vienen numerados en su parte trasera, nos falta la nº 4.

3 comentarios:

els punts de la pasifae dijo...

Molt curiosos, d'aquest tema no habia vist mai cap.
Joan Ramon.

mondopunt dijo...

Curiosos, els punts de llibre ens sorprenen dia a dia.

Justa dijo...

Bonitos, sencillos y originales ¡Me encantan!

Un abrazo.

SANT JORDI II

  Aquests son alguns dels punts de llibre que vaig trobar per Sant Jordi, son pocs ja que vaig anar sola i es més difícil abastar-ho tot. Es...