Translate

2 nov 2023

TROBADA A SALT / ENCUENTRO EN SALT

 Cada any per la trobada de Intercanvi de Punts de Llibre que es fa a la Biblioteca IU BOHIGAS de Salt, és la mateixa biblioteca qui s'encarrega de fer el punt de llibre que es reparteix aquell dia entre els assistents a la trobada i als usuaris de la biblioteca. 

Enguany ens ha sorprés amb aquest puzle que és una fotografía de treballadors de la fàbrica Coma Cros (que és com se la coneix) i a on hi és ubicada la biblioteca i d'altres serveis.

Tot i que no posa que s'ha fet especificament per la trobada, si que es va donar aquell dia. 

Cada año para el encuentro de Intercambio de Marcapáginas que tiene lugar en la Biblioteca IU BOHIGAS de Salt, es la misma biblioteca quien se encarga de hacer el marcapáginas que se reparte este día entre los asistentes al encuentro y a los usuarios de la biblioteca. 

Este año nos ha sorprendido con este puzle que es una fotografía de trabajadores de la fábrica Coma Cros (que es como se la conoce) y dónde está ubicada la biblioteca y otros servicios.

Aunque no pone que se ha editado especificamente para el encuentro, si que se repartió este día.


Fotografía presa a l'any 1887. Fotografía tomada en el año 1887.

6 comentarios:

roser dijo...

Quanta criatura en nòmina! La meva àvia també va començar a treballar en una tèxtil als vuit anys. Quan venien els inspectors recollien la caixa on estaven pujades( no arribaven), se'n anaven a un pati a jugar a corda i deien que eren filles dels treballadors.

roser dijo...

La trobada perfecta!

Justa dijo...

¡Qué cantidad de niños pequeños! Parece que había más niños trabajadores que adultos ¡Mano de obra barata a la que explotar! ¡Y después dicen que no ha cambiado el mundo en 100 años (que en historia no es apenas nada)!

Precioso puzle de un testimonio social.

Abrazos.

MR dijo...

Também reparei no que a Justa diz. Nisso a Europa mudou muito, felizmente.
Belíssima ideia a da biblioteca ter feito este puzzle para o vosso encontro.
Bom fim de semana!

MR dijo...

Algumas das crianças seriam apenas filhos de trabalhadores e foram ao encontro. Isto porque há um bebé ao colo de uma trabalhadora.
Boa tarde!

mondopunt dijo...

Puede ser que la foto fuera tomada antes de entrar a trabajar, ya que justo delante de la fábrica había una guardería para los hijos de los trabajadores. Hoy se ha reconvertido en un hogar para mayores.

SANT JORDI ANTICIPAT / SANT JORDI ANTICIPADO

 L'activitat a les llibreries aquests dies previs a Sant Jordi és frenètica i tot i que pugui semblar estrany també posen a la vista del...