Translate

15 feb 2024

EXPOSICIÓ / EXPOSICIÓN

 
 Ahir, i amb motiu de la propera celebració del Dia Mundial del Punt de Llibre, a la biblioteca  IU BOHIGAS de Salt, es va inaugurar una petita exposició sobre la GÈNESI del PUNT de LLIBRE, de Mondopunts (Montse i Domènec) amb col·laboració de l'Emilia i en Lluis (la Bruixa del Punt). 

L'exposició consta de dues vitrines on en Domènec exposa i explica els orígens del punt de llibre, estudiós del tema ens fa veure mitjançant reproduccions l'origen del punt on els medievals son els primers que se'n té coneixement, passant pels fets artesanalment en l'època del papir del pergamí o de la pell d'animals, fins arribar al sorgiment de la impremta. Hi podem veure diferents punts fets amb paper i tècniques artesanals de caire religiós i també algun amb cintes de seda que s'utilitzaven en els llibres religiosos y de la litúrgia. 

L'exposició acaba amb una mostra de punts on podem observar les diferent paraules utilitzades per anomenar el que avui en dia en diem PUNT DE LLIBRE. 



  


Ayer con motivo de la próxima celebración del Dia Mundial del Marcapáginas, en la biblioteca IU BOHIGAS de Salt, se inauguró una pequeña exposición sobre Génesis del Marcapáginas a cargo de Domènec y Montse (Mondopunts) y en colaboración de Emilia y Lluis (La Bruixa del Punt).

La exposición consta de dos vitrinas donde Domènec expone y explica los orígenes del marcapáginas; estudioso del tema que es nos muestra reproducciones de marcapáginas donde los medievales  son de los primeros que se tiene conocimiento, pasando por los hechos artesanalmente en la época del papiro, del pergamino y los de piel de animal hasta llegar al invento de la imprenta. También podemos ver diferentes marcapáginas hechos con papel y técnicas artesanales de origen religioso y algunos de cintas de seda que se usaban en los libros religiosos y de litúrgia. 

La exposición acaba con una muestra de marcapáginas donde se puede observar los diferentes nombres utilizados para nombrar lo que hoy en día conocemos como MARCAPÁGINAS. 

9 comentarios:

Mª Luisa dijo...

Interesante, excelente, preciosa...solo nos falta estar ahí para verla de cerca.
¡ Enhorabuena!

MR dijo...

Parabéns! Com fotos dos primeiros.
Realmente é uma pena não a podermos ver ao vivo.
Bom dia!

Maria dijo...

Muito interessante!
Parabéns pela exposição.
Saludos.

Senyal de plana dijo...

Moltes felicitats per aquesta magnífica exposició!!!

camengmontoro dijo...

!Felicidades y gracias por vuestra labor!

Goretti dijo...

Por lo que parece, un buen trabajo de documentación. Enhorabuena!
Saludos

Justa dijo...

Ya me gustaría a mí estar ahí para poder ver con detenimiento esta exposición.
¡Enhorabuena por el resultado y gracias por hacérnosla disfrutar a través del blog!

Abrazos.

roser dijo...

Que maca!
Felicitats per la feina.
A veure si m'hi puc atansar!
ptnts

JAVIER dijo...

Lástima no verla in situ....
Abrazos. Javier

SANT JORDI II

  Aquests son alguns dels punts de llibre que vaig trobar per Sant Jordi, son pocs ja que vaig anar sola i es més difícil abastar-ho tot. Es...