Translate

19 oct 2021

MUSEU TÈXTIL DE TERRASSA

Terrassa és i ha estat una ciutat de gran tradició industrial i referent català sobretot de la indústria tèxtil i llanera. 
Aquest passat ha deixat una petjada molt forta en la ciutat, tant en la seva arquitectura com en les seves tradicions, cultura i economia. 
Va ser a mitjan segle XIX, quan es va començar un període d’expansió industrial en el qual la població va augmentar considerablement i es van construïr noves fàbriques.
Ja per la seva bona ubicació va ser un destí per a la indústria, però va ser amb l’arribada del tren el 1856 que la indústria tèxtil va començar a agafar el paper principal ja que va permetre l’arribada del carbó i de les matèries primes, així com la sortida dels productes manufacturats.
Amb tot aquest passat i per preservar el record, a Terrassa es va constituir el Museu Tèxtil on s'hi poden trobar moltes mostres d'aquests passat de la ciutat.

Terrassa es y ha sido una ciudad de gran tradición industrial y referente catalán sobre  todo de la industria textil y lanera.
Este pasado ha dejado una huella muy fuerte en la ciudad, tanto en su arquitectura como en sus tradiciones, cultura y economía.
Fue a mediados del siglo XIX, cuando empezó un periodo de expansión industrial en el cual la población aumentó considerablemente y se construyeron nuevas fábricas.
Por su buena ubicación se consideró un  buen destino para la industria, pero fue con la llegada del tren en 1856 que la industria textil empezó a tener una fuerte relevancia ya que les permitió con más facilidad la llegada del carbón y de las materias primeras, así como la salida de los productos manufacturados...
Con todo este pasado y para preservar el recuerdo, en Terrassa se constituyó el Museo Textil dónde se pueden contemplar muestras de este pasado de la ciudad.

Aquests son alguns dels punts de llibre que Col·leccionistes de Terrassa han fet en motiu de la seva XVI i XVII Fira Modernista de Terrassa.
Estos son algunos de los marcapáginas que los Coleccionistas de Terrassa han editado con motivo de la XVI y XVII Feria Modernista de Terrassa.



Tots son mostres de teixits, estampats i brodats, i de diferents textures.
Todos son muestras de tejidos, estampados y bordados y de diferentes texturas.

6 comentarios:

Mª Luisa dijo...

Ya he enviado un comentario, pero me daba error y no ha salido.
Hermosos marcapáginas de unos hermosos tejidos y bordados.
Abrazos.

irati dijo...

Magnífics!!!
Ptns.
IRATI

JAVIER dijo...

¡¡¡Vaya tela....!!! Chulísimos.
Abrazos.

roser dijo...

Quina preciositat. Són actuals?

Anónimo dijo...

Uns son de 2019 i els altres 2020. Montse

Justa dijo...

Muy bonitos ¡Qué muestrario!

Un abrazo.

POST-IT

  Qui no ha posat un Post-it a la seva vida ? Dons també el pots tenir amb punt de llibre. Vet a qui una mostra dels que tenim, n'hi ha ...